Aracı olmayan, ya da yurt dışından gelen pek çok kişi birkaç gün kullanabilmek için araç kiralama yoluna gidiyor. Ara kiralama sektöründe ise çeşitli yöntemler ile dolandırıcılık vakaları artmaya başladı. Araç kiralayan firmalar müşterilerini dolandırırken müşteriler de araç kiralama firmalarını dolandırıyor. Denizli’nin araç kiralama sektörünün öncülerinden olan ve 23 yıldır aynı adreste hizmet veren Huzur Rent A Car’ın yöneticisi Ümit Fışkınlı, uyarılarda bulundu.

Araç Kiralarken Dikkat Edin! (1)

“WEB SİTESİ TUZAĞINA DÜŞMEYİN”

İnternet dolandırıcılığına dikkat edilmesi gerektiğini belirten Fışkınlı “İnternet siteleri üzerinden, dolandırıcılar bir firmanın adı altında web sitesi kuruyor. Web sitesinde arabanın normal kira bedelinin altında bir fiyat ile müşteriye sunuyor ve adrese teslim ediyoruz diyorlar. Bu tuzağa düştüğünüz zamanda getirme ücreti, içine benzin mazot koyma ücreti gibi çeşitli bahanelerle sizden para talep ediyorlar. Parayı ibandan gönderdiğinizde de engelleniyorsunuz” dedi. 

“ARACIN KASKOSUNA DİKKAT EDİN”
Araç kiralarken kaskosunun olup olmadığına dikkat edilmesi gerektiğini belirten Ümit Fışkınlı “Araç bir kazaya karıştıktan sonra kasko buhar olup uçmasın. Müşteriye araç kiralarlarken aracın kaskosu olduğunu söylüyorlar. Sonrasında araç kazaya karıştıktan sonra ‘kasko şunu karşılamıyor, kasko bunu karşılamıyor’ diyorlar. Müşterilerin araç kiralarken kasko var mı, yok mu dikkat etsinler. Bazı araç kiralama firmaları, siz aracı kiralarken poliçeyi gösteriyor, birkaç gün sonra da o poliçeyi iptal ettiriyor. Araç sahibi ya da firmanın sahibi kim ise, e-Devleti’ne girip aracı sorgulatabilirsiniz. Ben bunu yaşadım, gurbetçi bir müşterimiz geldi, poliçeden kestim gösterdim, e-Devletten bakmak istedi, baktı kaskosu olduğunu gördü. İçi rahatladı” şeklinde konuştu.

“ARABAYI KİRALARKEN FOTOĞRAF ÇEKİN”

SGK uyardı; Sahte maillere dikkat SGK uyardı; Sahte maillere dikkat

Müşterinin ve araç kiralayan firmanın, kiralanan aracının her detayının fotoğrafını çekmesi gerektiğine dikkat çeken Fışkınlı “Arabayı alırken müşteri veya kiralayan arabanın tüm detaylarının fotoğrafını çekip birbirleri ile anında paylaşmalılar, bir kusur olduğunda ikisinde de görünüyor. Araç geri geldiğinde bir hasar varsa fotoğraflar karşılaştırdığımızda her şey ortaya çıkıyor. Aracı kiraya veren kişi çekmese de aracı kiralayan kişi mutlaka aracın fotoğraflarını çekmesi lazım” dedi.

“İMZALANAN SÖZLEŞMEDE SENET İMZALARKEN DİKKAT EDİN”

“Kimse kimseye karşılıksız sözleşmesiz araç vermez” diyen Ümit Fışkınlı “Bizim kira sözleşmemizde açık açık tüm maddeler yazıyor. Alt kısmında da senet kısmı var. Müşteri bazen bu açık senedi gördüğü zaman imzalamak istemiyor haklı olarak. Bazı firmalar bu senedi kapatıyor, sözleşmenin içine senet içerecek madde koyuyor. Müşteri senet imzalamadığını düşünüyor ama kira sözleşmesini imzalarken senet imzalıyorsun. Bizdeki sistem, müşteri aracı getirdiğinde aracın hiçbir sıkıntısı yoksa biz senedi yırtıp veriyoruz. Müşterinin yediği trafik cezalarının tümü bizim kullandığımız sistemden direk müşterinin adresine gidiyor. Bazı firmalar merdiven altı çalıyorsa o senedi geri vermez. ‘Bir ay içinde gel al’ der, bir ay içinde seni icraya verir veya sen gittikten sonra senin imza taklidinde başka bir sözleşme düzenliyor. Sen aracı teslim etmeye geldiğinde senedi yırtıp sana verir ve sen o senin imzaladığın senet sanırsın, ama senin senedin orada duruyordur. Seni icraya verirken de yakalanmamak için iş yeri ile alakası olmayan başka bir şahıs üzerinden seni icraya verir. Sen şikayetçi olduğun zaman dava açan kişi de sana elden para verdiğini ve sen ödemediğin için seni icraya verdiğini söylüyor. Biz müşterilerimiz tarafından dolandırılmıyoruz. Bizim çalışma sistemimizde yoldan geçene araba vermek yok. Bizim şartlarımız var, o şartlara uyarsa öyle araç kiralaması yapıyoruz. Öncelimiz tabi ki tanıdıklar, daha çok tanıdıklarımızın tavsiyesi ile gelenlere ya da müşterimizin tavsiyesi ile gelenlere araç kiralama yapıyoruz. Sabıka kaydı, icra dosyası, dava dosyası, sigortası uzun süredir aktif mi ya da bağ-kur var mı bunlara bakarız. Müşteri bazen aracı kiralıyor, kiralama sürecini uzatmak istiyor. Uzattıktan sonra maaşının yatmadığını ya da ATM’den para çekip geleceğini söylüyor, gidiyor ve bir daha gelmiyor” şeklinde konuştu.

Kaynak: Haber Merkezi