Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Denizli-Burdur-Antalya ve Çanakkale-Balıkesir Otoyollarımızı hayata geçireceğiz” dedi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, , yük ve yolcu taşımacılığında aktarmasız ulaşım imkanı vermesi, güzergah seçiminde esneklik sağlaması gibi ana faydaları ile ön plana çıkan karayolları ve karayolu taşımacılığının gelişmiş ülkeler için hem uluslararası hem de yurtiçi taşımacılık faaliyetlerinde kilit bir rol oynadığını belirterek, “Ülkemizin dört bir yanında doğu-batı, kuzey-güney demeden ülkemizi baştanbaşa yüksek standartlı yol ağıyla kuşattık. 2002 yılında 6 bin 101 kilometre uzunluğundaki bölünmüş yol ağımızla sadece 6 ilimiz birbirine bağlıyken, 23 bin 182 kilometre yeni yol yaparak bölünmüş yol ağımızı toplamda 29 bin 283 kilometreye ulaştırdık. Bölünmüş yollarla 77 ilimizin birbiri ile bağlantısını sağladık. Bölünmüş yollar ülkemizin yol ağının yüzde 43’ünü oluşturmasına rağmen bütün yol ağımızda hareket eden trafiğin yüzde 83’üne hizmet vermektedir” diye konuştu.

“HAYATINI KAYBEDEN KİŞİ SAYISINDA

YÜZDE 81’LİK BİR AZALMA SAĞLADIK”

Yine bölünmüş yol yatırımlarıyla trafik güvenliğini artırarak kazalardaki ölüm oranını düşürdüklerini ifade eden Uraloğlu, “100 milyon taşıt-km başına hayatını kaybeden kişi sayısında yüzde 81’lik bir azalma sağladık. Seyahat konforunu arttırdık, süresini kısalttık ve yollarımızdaki ortalama hızı 40 kilometreden 88 kilometreye çıkardık. Köprü yapım çalışmaları kapsamında 2002 yılında 311 kilometre olan toplam köprü uzunluğunu, yüzde 146 artış ile 765 kilometreye çıkardık. Tünel yapım çalışmaları kapsamında 675 kilometre uzunluğunda 405 adet tünel inşa ederek 2003 öncesi 50 kilometre olan tünel uzunluğumuzu 725 kilometreye yükselttik” dedi.

“2053 hedeflerimiz kapsamında ise 38 bin 60 kilometreye yükseltmeyi planlıyoruz. Otoyollarımız özelinde de 2028 yılına kadar 1009 kilometre daha yeni otoyol yapmayı hedefliyoruz “ diyen Bakan Uraloğlu,” Bu yeni yapacağımız otoyollarımızdan Ankara-Kırıkkale-Delice Otoyolu projesi ile yük ve yolcu taşımacılığını daha güvenli, hızlı ve konforlu bir şekilde Ankara’nın doğu ve kuzey koridoruna ve buradan da Ortadoğu ve Kafkas ülkelerine aktaracağız. Ankara-Kırıkkale arasında bulunan mevcut devlet yolu yoğunluğunu da azaltmış olacağız. Özellikle yaz aylarında turizme bağlı olarak artan yolculuk taleplerini, hızlı, konforlu ve güvenli olarak karşılamak ve bölgedeki tarım sektörüne de hizmet edecek Antalya-Alanya Otoyolumuzun ihalesini de gerçekleştireceğiz. İstanbul’dan Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile başlayıp Sakarya-Akyazı’ya kadar ulaştırdığımız yüksek standartlı otoyol altyapımızı başkentimize kadar ulaştıracak Orta Anadolu Otoyolu Projesi'ni de planlıyoruz. Denizli-Burdur-Antalya ve Çanakkale-Balıkesir Otoyollarımızı da hayata geçireceğiz.” İHA