Uzman Klinik Psikolog Merve Kırna konu hakkında önemli bilgiler aktardı. “Bir çocuğun neyi çizdiği, ruhsal dünyası ve zihinsel gelişimi hakkında bize önemli bilgiler verir” diyen Kırna “Yaşına uygun çizimler yapamaması, sembolizasyon eksikliği, yokluk deneyimi ya da hiç yokluk yaşamamış olabileceğini gösterebilir” dedi.

Uzman Klinik Psikolog Merve Kırna, “Çizilen resim gerçeği yansıtacağı gibi tam tersi arzulanan bir duyguyu da temsil ediyor olabilir. Sadece yapılan resim değil; çizilen resimdeki sıralama, insan organların yerleşimi ve boyutları, kişilerin konumu, kullanılan renkler, resmi çizerken kullandığı alan, nesnelerin çizimi, kalemin kullanım yoğunluğu, basıncı, resim hakkında çocuğun hikayesi, yorumu da çocuğun dünyasını anlamak için oldukça önemlidir” dedi.

YAŞA GÖRE ÇİZİMLER

14-18 ay

Bu dönemde anlamlı olmayan dalga şeklinde karalamalar başlar.

El kol koordinasyonunun artmasıyla birlikte yatay çizgiler ve yuvarlak şekiller oluşturmaya başlarlar.

Karalama dönemi (2-4 yaş)

Honaz Belediyesi Sağlıklı Yaşam Merkezinde 4 bin 160 kişi tedavi edildi Honaz Belediyesi Sağlıklı Yaşam Merkezinde 4 bin 160 kişi tedavi edildi

Bu dönemde çocuk kağıt üzerine gelişi güzel yuvarlak ve çizgi şeklinde doğaçlama karalamalar yapar.

Şema Öncesi Dönem 4-7 yaş

Güneş, bulut, çiçek, ağaç, ev detayları eklenmeye başlar

Kafa çizimlerinde uzuv detayları yerini almaktadır. Başlarda “çöp adam” şeklinde başlayan insan figürleri ileri yaşlarda boyun, gövde, bacak gibi uzuvlar eklenmektedir.

Şematik dönem 7-9

İnsan figürlerinde detaylar artar ve resme kıyafet gibi detaylar eklenebilir.

Profil çizimleri yapılabilir.

Gerçeklik dönemi 9-12

Bu dönemde çizilen resimler orantılı ve detaylı hale gelir.

Görünürde doğalcılık dönemi 12-14

Resim figürleri hareket kazanmıştır.

Nesneler arasındaki orantı ve perspektif doğru bir şekilde yansıtılır.

Editör: Ayşe Selçuk Kağ