SON DAKİKA

SINAV KAYGISIYLA BAŞ ETMENİN PÜF NOKTALARI

Bu haber 17 Haziran 2022 - 7:51 'de eklendi ve 8 views kez görüntülendi.

Özel Denizli Tekden Hastanesi psikologlarından Makbule Tutak Altuntop, kalbin hızla atması, terleme, kızarma ve mide şikayetleri gibi belirtilerle ortaya çıkan sınav kaygısıyla baş etmenin püf noktalarını anlattı.

Özel Denizli Tekden Hastanesi psikologları, 18-19 Haziran’da yapılacak olan üniversite sınavı için hem öğrencilerin hem de ailelerin sınav kaygısını azaltma konusunda uyarılarda bulundu. Hafta sonu yapılacak olan üniversitelere giriş sınavı öncesi öğrencilere sınav kaygısıyla baş edebilmek için çeşitli önerilerde bulunan Psikolog Altuntop, öğrencilere kaygıyla ilgili belirtilerin ortaya çıkması halinde uzmandan yardım almalarını tavsiye etti.

Özellikle üniversite sınavı yaklaşırken sıklıkla gündeme gelen öğrencilerdeki kaygı sorununu hem öğrencinin hem de ailenin stresini arttırdığına dikkat çeken Özel Denizli Tekden Hastanesi psikologlarından Makbule Tutak Altuntop, “Bu hafta sonu yapılacak üniversite sınavı için birçok öğrencinin stresli olduğu gözlenmektedir. Başarılı olma duygusu, sınav sürecinde, öncesinde, sınav anında yaşanılan kaygıya bağlıdır. Kaygı, sınavdan önce fiziksel, psikolojik belirtilerle ortaya çıkan bireyde işlevsellik oluşturan bir duygudur. Yaşanılan yoğun kaygı öğrencinin ileriki yaşamında da olumsuz duyguları geliştirebilir. Sinir sisteminin uyarılması, kaygının fiziksel yönünü oluşturmada önemli rol oynar. Terleme, kalbin hızla atması, kızarma, mide problemleri, gerginlik vb. ile kaygı sırasında karşılaşılabilecek durumlardır. Birey bedenindeki semptomlarla hareket etmeye onları dinlemeye devam ettikçe kaygı seviyesi de artar. Hatalı düşünce kalıplarının gelişmesiyle vücudun verdiği fiziksel tepkiler kaygıyı arttırır. Kaygı arttıkça düşük performans gösterimleri oluşur ve akademik başarı da olumsuz yönde etkilenir. Kaygısı yüksek olan öğrenci, sınavı tehdit edici, tehlikeli ve korkutucu bulur. Kendisine yönelik olumsuz düşünceler geliştirir. Kaygının ilerlemesinde öğrencinin sınava yeterince hazırlanamaması ve hatalı düşünce kalıplarının eşlik etmesi rol oynar. Çalışmalarda genellikle, bireyin başarısız olma korkusunun sebebinin çevresi tarafından olumsuz değerlendirileceği, kıyaslanacağı, ailenin beklentisini karşılayamama gibi faktörlerin etkisi olduğu görülmektedir. Ülkemizde ailenin baskıcı tutumu beklentinin yüksek olması, kaygı seviyesini arttırmaktadır. Baskı yerine destekleyici yaklaşımın bireyin kaygısı üzerinde olumlu olduğu görülmektedir” şeklinde konuştu.

Ege Canlı Haber
Vatan Medya
Kumru Elizim Tekstil
Fırtına Kanal Açma