RAMAZANDA NASIL BESLENİLMELİ! | Denizli Hizmet Gazetesi


RAMAZANDA NASIL BESLENİLMELİ!



Denizli İl Sağlık Müdürlüğü Diyetisyeni Tuba Sözer, oruç tutan kişilerin beslenme düzeninde yaşanan değişikliklerden olumsuz etkilenmemeleri için sağlıklı beslenme önerilerinde bulundu.


Ramazan ayıyla birlikte 3 ana öğün olan günlük beslenme düzeninin iki öğüne indirilmesi ve bu öğünlerde de hamur işleri, tatlılar, kırmızı et, ekmek, pilav ve makarna tüketiminin arttığını söyleyen Diyetisyen Tuba Sözer; “ Oruç tutarken sağlıklı ve çeşitli besin seçenekleri ile yeterli ve dengeli beslenmenin sağlanması esas olmalıdır. Ramazan ayında bireylerin yaş, cinsiyet ve fiziksel aktivitelerine göre günlük almaları gereken enerji, protein, karbonhidrat, yağ, vitamin ve mineral oranlarının değişmediği ve bu süre zarfında da sağlığın korunması açısından yeterli ve dengeli beslenmenin gerekli olduğu unutulmamalıdır.Yeterli ve dengeli beslenmenin ramazan ayında da sürdürülebilmesi için günün oruç tutulmayan bölümünde en az üç öğünü tamamlamak ve sahur öğününü atlamamak gerekir” dedi. Ramazan ayının yemek kültürü açısından en bilinen özelliğinin iftar sofralarındaki çeşitlilik ve bolluk olduğunu kaydeden Sözer, “İftar sofralarında bir insana yetecek yemeğin 2-3 kat fazlası bulunabilmektedir. Kan şekeri çok düşük olduğundan kısa sürede çok miktarda besin tüketme isteği doğmaktadır. Yapılan en büyük hatalardan birisi de çok hızlı bir şekilde, çok yüksek miktarda besin tüketmektir. Beyin doyma emrini yemekten 15-20 dakika sonra verir. Çok hızlı yemek yendiğinde bu süre zarfında yüksek miktarda, enerjisi yüksek besinler yenilebilir ve bu durum ilerleyen günlerde kilo alımına da zemin hazırlar.Tüm bu rahatsızlıkların ortaya çıkmaması için sağlıklı beslenme önerileri çerçevesinde hareket edilmesi gerekmektedir” dedi.  
 


15.05.2018



İlginizi Çekebilir




Adresimiz:
Çaybaşı Mahallesi 1582 Sokak No:14/3 Kat:2 (Merkez Bankası Arkası) DENİZLİ
Telefon:
0 258 265 59 99 (pbx)
E-posta:
hizmet@hizmetgazetesi.com.tr
Faks:
0 258 265 72 52




MEGA TASARIM © 2018