“İÇ MİMAR, DEKORATÖR DEĞİLDİR!” | Denizli Hizmet Gazetesi


“İÇ MİMAR, DEKORATÖR DEĞİLDİR!”



İç Mimar Mehmet Akif Çakır, şu sıralar sektöre iddialı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Eğitimini Kıbrıs Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde tamamlayan Çakır, “Tasarım, ayrılmaz bir bütündür ve iç mimar asla dekoratör değildir.” cümlesinin altını çizerek; sektördeki yanlış algının da önüne geçmek istediğini özellikle belirtiyor. Mehmet Akif Çakır’ın mesleki yönelimi daha çocukluk yıllarında şekillenmeye başlamış. Babasının marangoz atölyesinde tanıştığı ahşabı, ahşabın dokusunu, kokusunu öyle sevmiş ki; kendisine meslek olarak, ahşabın da başrol oynadığı, geniş bir perspektife sahip iç mimarlığı seçmiş. Daha çocukluk yıllarında babasının kendisine yaptığı tahta araba, onu yeni heyecanlar aramaya itmiş. Ahşabın maharetli ellerde yeni bir form kazanması, başka başka şeylere dönüşmesi ona yeni ufuklar açmış. Sahada edindiği pratiği akademik eğitimle birleştiren Çakır, Puntoart ile sektöre hızlı bir giriş yapmaya hazırlanıyor.


İç Mimar Mehmet Akif Çakır, şu sıralar sektöre iddialı bir giriş yapmaya hazırlanıyor. Eğitimini Kıbrıs Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde tamamlayan Çakır, “Tasarım, ayrılmaz bir bütündür ve iç mimar asla dekoratör değildir.” cümlesinin altını çizerek; sektördeki yanlış algının da önüne geçmek istediğini özellikle belirtiyor. Mehmet Akif Çakır’ın mesleki yönelimi daha çocukluk yıllarında şekillenmeye başlamış. Babasının marangoz atölyesinde tanıştığı ahşabı, ahşabın dokusunu, kokusunu öyle sevmiş ki; kendisine meslek olarak, ahşabın da başrol oynadığı, geniş bir perspektife sahip iç mimarlığı seçmiş. Daha çocukluk yıllarında babasının kendisine yaptığı tahta araba, onu yeni heyecanlar aramaya itmiş. Ahşabın maharetli ellerde yeni bir form kazanması, başka başka şeylere dönüşmesi ona yeni ufuklar açmış. Sahada edindiği pratiği akademik eğitimle birleştiren Çakır, Puntoart ile sektöre hızlı bir giriş yapmaya hazırlanıyor.  
 
HİZMET GAZETESİ: MEHMET AKİF ÇAKIR KİMDİR, SİZİ YAKINDAN TANIYALIM MI BİRAZ? 
1990 yılında Denizli’nin Çal ilçesinde dünyaya geldim. İlkokul ve ortaokulu Çal Hançalar’da tamamladım. Daha sonra eğitimime Şehit Öğretmen Yusuf Batur Endüstri Meslek Lisesi Mobilya Dekorasyon Bölümü’nde devam ettim ve okulu birincilikle bitirdim. Ardından Bursa İnegöl Meslek Yüksek Okulu’nu kazandım. Mobilya tasarım bölümünden hem okul hem bölüm birincisi olarak mezun oldum. Mezuniyetimin ardından İnegöl’de iş hayatına atıldım. İki yıl Nill’s Mobilya’da Ar-Ge müdürü olarak görev yaptım. Yine Hilal Genç Odası firmasının Ar-Ge’ye ait alt yapısını ben yürüttüm. Burada edindiğim tecrübeler beni kendi işimin patronu olma fikrine alıştırdı ve okul hayatına tekrar yönelmeme neden oldu. İç mimarlık okuma isteği hep vardı içimde. Kıbrıs Doğu Akdeniz Üniversitesi’ni kazandım. 2015 yılında hem bölüm hem de fakülte birincisi olarak okulumdan mezun oldum. Okuldan sonra İstanbul’da Zirve Mimarlık Şirketi’nde tekrar iş hayatına atıldım. Ofis ortamının yanı sıra işin şantiye ayağında da kendimi geliştirmek istediğim için Emlak Konut’un Başakşehir’deki EVvel İstanbul projesinde 120 dairenin şantiye şefliğini üstlendim. Proje bittikten sonra Tekden Emlak geliştirmede 740 dairenin yine şantiye şefliğini yaptım. Ardından vatani görevimi tamamladım ve kendi şirketimi kurdum. Ağustos 2017’de dünya evine girdim.  
 
HİZMET GAZETESİ: BABANIZIN MARANGOZ OLDUĞUNU BİLİYORUM. ÇOCUKLUĞUNUZDAN BAŞLAYAN BİR SÜREÇ VAR ASLINDA, MESLEKİ YÖNELİMİNİZ, EĞİTİMİNİZ NASIL ŞEKİLLENDİ? BU SÜREÇTEN BAHSEDER MİSİNİZ?  
Ailem, Çal’ın Hançalar Kasabası’nda marangoz olarak tanınmış bir ailedir. Babamlar büyük gıda şirketleri olan Konfrut ve Penguen Gıda ile uzun yıllar çalıştı. Doğrama atölyesinde, talaşın içinde bulunduk çocukluğumuzdan itibaren. Oradaki ortam, gözlemlerim bana ilginç geldi her zaman. Babama yardım ederdim, destek olmaya çalışırdım. 7-8 yaşlarında işin ucundan tutmaya çalıştık. Babamın bize olan sevgisi de çok önemli. Babama “bana tahta araba yapar mısın?” derdim, yapardı. Arabayı görünce nasıl yaptı acaba diye merak ettim, daha dikkatli gözlemlemeye başladım ve o süreç çok hoşuma gitti, merakım daha da arttı. Babamın sevgisi bize mesleği sevdirdi. Ana malzemeyi orada öğrendim diyebilirim.  
 
HİZMET GAZETESİ: SİZ BİR İÇ MİMARSINIZ. MESLEĞİNİZİN ALGILANMASI ANLAMINDA BAZEN MUĞLAK BİR DURUM YAŞANIYOR. BİR İÇ MİMARIN GÖREV TANIMI NEDİR, KİMDİR İÇ MİMAR? 
Öncelikle ve özellikle şunu belirtmem gerekir ki; iç mimar asla bir dekoratör değildir. İç mimar, mekan tasarlayan ve mekana hayat veren kişidir. Sadece tasarım ve fikir de değil, insanın hayalini o mekana yansıtmaktır esas olan. Her insanın farklı farklı zevkleri, renkleri, giyimi ve yaşam tarzı vardır. Bu farklılıklar bizim için mekanda ve psikolojide önemlidir. Neden önemli? Çünkü o kişiyi yansıtacak ve o kişiye yansıyacak mekanlar sunulmalıdır. Konut, villa, otel, kafe, restoran, spor tesisleri ve özel-genel yaşam alanları aklınıza gelecek her türlü mekan tasarlanırken, hitap edeceği kişi önemlidir. Örneğin size ait evinizin iç mimari tasarımını yapıyoruz diyelim; siz nelerden hoşlanırsınız, hangi renkleri seversiniz, hangi tarz yaşama sahipsiniz, aile yapınız nasıl, ailenizdeki kişiler nasıl bir psikolojiye sahip; işte bütün bunlar bizim için önemlidir ve ipucu verir. Tüm bu soruların cevabını alarak ortaya bir fikir yelpazesi çıkarırız. Almış olduğumuz bu fikirlerle eşsiz ve özgün bir eser meydana getiririz. 
 
HİZMET GAZETESİ: KİŞİLERİN YA DA FİRMALARIN ÖZELLİKLE BİR İÇ MİMARLA ÇALIŞMASININ AVANTAJLARI NELERDİR? 
Biz iç mimarlar, binaları ya da tasarladığımız mekanları bir konsepte uygun şekilde ve uyumlu bir bütünlük halinde tasarlarız. Yaptığımız tasarımlarda asla bir kopukluk durumu yaşanmaz. Tasarımlarımız birbirinden bağımsız değildir. Hepsi anlamlı bir bütünü oluşturur.‘‘ Çünkü tasarım ayrılmaz bir bütündür. ’’ 
 
HİZMET GAZETESİ: TASARIMLARINIZI OLUŞTURURKEN FONKSİYONEL OLMASI MI YOKSA ESTETİK OLMASI MI ÖNCELİĞİNİZ OLUYOR? 
Şıklık kadar fonksiyonel olması da son derece önemlidir. İkisinin de dengeli olması gerekir. Bir ürün yaptığınızda, eğer o ürünün bir işlevi yoksa işe yaramaz. Az önce de belirttiğim gibi yaptığımız tasarımlarda bir bütünlük olması lazım. İşlevinin yanı sıra estetik de olmazsa olmazdır. Hepsi bir bütünün parçasıdır ve birbirinin tamamlayıcısıdır.  
 
HİZMET GAZETESİ: BİR PROJE ÜRETİRKEN, YARATIM AŞAMASINDA SİZE İLHAM VEREN ŞEYLER NELERDİR? 
Tasarım aslında bir ilhamdır, bir fikir oluşur ve zamanla detaylarıyla birlikte açığa çıkar. Ben çalışırken özellikle de detaylara inmeye başladığımda müzikten ilham alırım. Müzik benim için çok önemlidir. Müzikle başka bir duygu dünyasına yolculuk yapıyormuşum gibi hissederim. Tabi bana ilham veren tek şey müzik değil.Bana ilham verenler arasında ailemi ve tabiki eşimi unutmamak gerekir. Bununla birlikte tasarımları ile hayatına yön vermiş Dünyaca ünlü Frank Lloyd Wright, Zaha Hadid, Emre Arolat Moshe Safdie ve Mimar Sinan gibi mimarların eserleri de bana ilham verir. 
 
HİZMET GAZETESİ: DENİZLİ HIZLA GELİŞEN BİR ŞEHİR, HIZLI BİR DEĞİŞİM DÖNÜŞÜM YAŞIYOR. BİR İÇ MİMAR OLARAK MESLEĞİNİZİN POTANSİYELİ AÇISINDAN DENİZLİ’Yİ NASIL DEĞERLENDİRİYORSUNUZ?  
Kişinin kendine özgü fikirleri çok önemli. Herkes iç mimar olamaz. Denizli’de bir iç mimarın yapması gereken işi genellikle mobilyacılar, dekoratörler yapıyor. Bir binaya girildiğinde bir iç mimar olarak öncelikle mekâna bakarız. Mekânda bir bütünlük sağlanmış mı, bir uyum yakalanmış mı, ne tür materyaller kullanılmış, bu mekânda anlatılmak istenen his nedir? Bir mobilyacı ya da dekoratör asla bir iç mimar gibi mekanı algılayamaz. İç mimarın yakaladığı başarıyı yakalayıp, mekânsal bütünlüğü oluşturamaz. Bu açıdan iç mimarlık Denizli’de yeni yeni gelişiyor. Tabi sosyal medya da bu konuda oldukça etkili. Artık insanlar gördükleri ve beğendikleri şeylere bağlı olarak farklı tasarımlara açık hale geliyor.  
 
HİZMET GAZETESİ: SİZİN ÇALIŞMA ALANLARINIZ NELER?  
Konut, villa, otel, kafe, restoran, spor tesisleri ve özel-genel yaşam alanları vb. bizim ilgi alanımıza giriyor. Ya da şöyle özetleyeyim, tasarımın girdiği her noktada bir iç mimar mutlaka vardır ya da olmalıdır. Çünkü bizler tasarımcı olarak yetiştiriliyoruz. Okuduğumuz okullardan tasarımcı olarak mezun oluyoruz. Yaptığımız evdeki musluktan tutun da kapı koluna kadar her şey bir bütünlük, bir uyum içinde tasarlanır. Onlarca çeşit şekil, renk ve kalitedeki malzemeleri bir bütünlük halinde bir araya getiririz ve rastgele ürün kullanamayız.  
 
HİZMET GAZETESİ: İÇ MİMARLIK MESLEĞİ GENELLİKLE BAYANLARLA ÖZDEŞLEŞEN BİR MESLEK DALI YA DA BAYANLARA DAHA ÇOK YAKIŞTIĞI DÜŞÜNÜLÜR. SİZİN BU KONUDAKİ FİKRİNİZ NEDİR? DEZAVANTAJLI BİR DURUMDA OLDUĞUNUZU DÜŞÜNÜYOR MUSUNUZ? 
Toplumda maalesef böyle bir kanı var. Artı bayanlar son derece şık giyinirler, renkleri daha iyi kullanırlar ve biz erkeklere göre daha detaycıdırlar gibi bir algı var. Ancak günümüzde şık giyimiyle ve detaycılığıyla bayanları geride bırakabilecek erkek sayısı azımsanmamalıdır. Bizim meslekte erkek olmak dezavantajlı bir durum. Ayrıca ağırlıklı olarak bayanlarla çalışılan bir alandır. Örneğin bir evin tasarımıyla ilgili çalışma yapıldığında, beyefendi eşine yönlendirir. Ev sahibesi de genellikle bir bayan iç mimarla çalışmayı tercih eder. Maalesef durum bu. Ama işi ehline teslim etmek daha iyi sonuçlar almak için mutlaka gereklidir.  
 
HİZMET GAZETESİ: ERKEN YAŞTA TANIŞTIĞINIZ BAŞARILAR VE ÖDÜLLER DE VAR BİLDİĞİM KADARIYLA.  
Evet, İnegöl’de çalıştığım dönemde Hilal Genç Odası tasarımım 2010 Modef Mobilya Fuarı’nda Genç Odası katagorisinde tasarım ödülü aldı. Çilek Genç Odası tasarımı birinci, benim tasarladığım Hilal Genç Odası da ikincilik ödülü kazandım. Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde öğrenciyken yaptığım fotoğraf stüdyosu tasarımım da mansiyon ödülü kazandım.  
 
HİZMET GAZETESİ: GENÇ BİR MİMAR OLARAK, BEĞENDİĞİNİZ, TARZINI SEVDİĞİNİZ İÇ MİMARLAR VAR MI? 
Kendimizi yenilemek için elbette dünyayı ve Türkiye’yi takip ediyoruz. Bu asla taklit şeklinde algılanmamalıdır. Çünkü tasarımlarınıza kendi imzanızı atmanız, o tasarıma bir kimlik edindirmeniz gerekir. Örnek verecek olursak Dünyaca ünlü Philippe Starck, Karim Rashid, Patricia Urquiola, Federico Delrosso gibi beğendiğim ve çalışmalarını yakından takip ettiğim iç mimarlardan bazılarıdır. 
 


23.11.2017



İlginizi Çekebilir




Adresimiz:
Çaybaşı Mahallesi 1582 Sokak No:14/3 Kat:2 (Merkez Bankası Arkası) DENİZLİ
Telefon:
0 258 265 59 99 (pbx)
E-posta:
hizmet@hizmetgazetesi.com.tr
Faks:
0 258 265 72 52




MEGA TASARIM © 2015 sex shop