SON DAKİKA

VİRÜSLE DEĞİŞEN TİCARET (13.01.2021)

Bu haber 13 Ocak 2021 - 11:07 'de eklendi ve 12 views kez görüntülendi.

Dünyayı etkisi altına alan koronavirüsü salgını hepimizi evlerimize hapsetti. Yaşanan bu durum alışveriş tercihlerimizi ve sektörlerdeki müşteriye ulaşım yollarında da önemli değişiklerin yaşanmasını sağladı.  Artık birçok alışverişimizi internet üzerinden yapar hale geldik. Alacağımız birçok ürünü internet üzerinden alırken, artık gıda ürünlerini bile internet üzerinden alır hale geldik.

Yaşanan bu durum bizleri tembelleştirirken, bir taraftan da tüketen bir toplum haline getirdi. Ellerimizden düşürmediğimiz telefonlar ile önümüze gelen zoraki reklamlar, ister istemez ilgimizi çekiyor ve bizleri tüketime yönlendiriyor. Ardı ardına yapılan reklamlar ile insanların dikkatini çekmeye çalışan firmalar, yaptıkları ilginç indirim kampanyaları ile de müşterilerinin dikkatini çekmeyi başarıyor ve önemli gelirler elde ediyor.  Bunlara örnek verirsek, “Yılın son indirimi” bunun ardından “Yeni yılın ilk indirimi” gibi reklam çalışmaları tüketicileri yanıltarak hedef kitlelerine ulaşabiliyor.   

Toplumun alışveriş tercihi artık internet üzerinden olurken, firmalarda değişen bu ticaret yöntemiyle, artık sanal mağazalara yönleniyor. Birçok firma dükkan açmak yerine sanal dükkanlar ile internet üzerinden müşterilerine ulaşıyor ve ticaretini bu ortamdan yürütüyor. Kısacası virüs hayatımızda birçok alışkanlığı değiştirmiş durumda.

(13.01.2021)

Ümit Bilgiç
Ümit Bilgiçbilgicart2@hotmail.com
http://www.buyuksehirhaberi.com
http://www.satkirala.com
http://wwwgazetesehir.com