SON DAKİKA

GELECEĞİN OTOMOBİLLERİ (2) (12.09.2020)

Bu haber 12 Eylül 2020 - 11:50 'de eklendi ve 11 views kez görüntülendi.

Toplu taşımanın bu anlamda nasıl evirileceğini siz tahmin edin… Metrobüse binmek mi yoksa sizi olduğunuz yerden alacak otonom bir araç mı çağırmak size daha cazip geliyor?

Gelişmiş ülkelerde ve Çin’de şu anda şehir merkezlerine gidip birkaç saatliğine abone olabileceğiniz bir otomobil hizmetine sahip olabilirsiniz ama yakın gelecekteki en büyük değişim şu olacak: siz bir yerlere gidip otomobil aramayacaksınız, otonom otomobil nerede olursanız olun sizin ayağınıza gelecek! Otomobillerin ‘bağlı olması’yla kast edilen arabaların dış dünya ile networking yapmaları. Bağlı olmak aynı anda iki konsepti birden temsil ediyor: Birincisi; arabadan arabaya ve arabadan X’e iletişim. Yani, otomobilin diğer otomobiller ile iletişim halinde olması veya ulaşım altyapısıyla iletişimde olması, örneğin trafik akışıyla veya trafik ışıklarıyla.İkincisi ise; araç içindeki yolcuların dış dünya ile sürekli network halinde olması. Yani, gelecekte daha önce otomobil yolculuklarında hiç yapmadığımız kadar çok iletişim kuracağız, çalışacağız, internette gezeceğiz ve dijital servisler tüketiyor olacağız…Otomobiliniz elektriklendi. Ehliyetiniz bile olmasına gerek kalmadan kendi kendine gidiyor. Sürekli bağlı ve paylaşılıyor. Tüm bunların olması bir şeyi çok hızlandıracak: otomotiv endüstrisindeki inovasyon! Dünyanın R&D harcaması en yüksek 20 firması içinden 5 tanesi otomotiv sektöründen çıkmasına rağmen dünyanın en inovatif 10 markası içerisinde sadece bir otomotiv firması var: bununda Tesla olması hiç de sürpriz değil. Dolayısıyla ‘EOPBG’nin en büyük etkisi mobilite sektöründe inovatifliği tetiklemesi ve hızlandırması olacak. İnovatif olmayan yok olacak!

Şu anda yeni otomobil modelleri her 5 veya 8 yılda bir yenileniyor yani bir otomobil aldığınızda onu maksimum 8 yıl sonra değiştiriyorsunuz. Yakın gelecekte modeller her yıl güncellenecek. Bunun sebebi en yeni yazılım ve donanım gelişmelerini modüler bir şekilde yeni modellere entegre edebilme gereksinimi. Daha kısa inovasyon döngüleriyle sürekli güncellenen, yenilenen araçlar hayatlarımızın gerçeği olacak. Sadece yeni otomobil satın alacak olanlara konstantre olmak yerine, geleceğin otomotiv değer zinciri tüm mobilite kullanıcılarını dahil edip entegre etmek zorunda olacak. Yani gelecekte sadece araçların üretim ve satışlarına odaklanmaları yeterli olmayacak. Otomotiv değer zinciri üretim fabrikasının çıkış kapısında son bulmayacak, üretilen o otomobilin geri dönüşümüne kadar olan tüm yaşam döngüsünü kapsayacak.

(12.09.2020)

Ümit Bilgiç
Ümit Bilgiçbilgicart2@hotmail.com
http://www.buyuksehirhaberi.com
http://www.satkirala.com
http://wwwgazetesehir.com