SON DAKİKA

YKS ÖĞRENCİLERİ İÇİN SON RÜTUŞLAR (08.06.2020)

Bu haber 08 Haziran 2020 - 6:57 'de eklendi ve 31 views kez görüntülendi.

Üniversite sınavı başlı başına her yıl öğrenciler için kaygı oluşturan zorlu bir süreç iken bu sene pandemi süreci ile beraber şekil değiştirdi. Hem tarihler hem sınav koşulları güncellenmek zorunda kaldı. Tüm bunlar netleşene kadar belirsiz kalan dönemde öğrenci ve ebeyenlerde oluşan belirsizlik, kaygıyı arttırdı. Her yıl söylediğim bir şeydir; ‘üniversite sınavı sadece bilgi yarışı değil, zaman ve kaygı yarışı.. Sınav sırasında zamanını ve kaygısını kontrol edebilen öne geçiyor’. Sınava hazırlanırken süreçte dikkat edilecekler konusunda söylenecek bir çok şey var fakat sınava ramak kalmışken bunun yerine son rütuşlardan bahsetmek istiyorum.

  1. Sınav kaygısı ile ilgili bilinçli olun ve gerekirse uzmandan yardım alın

Öncelikle kaygıdan bahsetmişken hemen belirtelim ÖĞRENME VE HAFIZA İÇİN BELİRLİ BİR DÜZEYDE KAYGI GEREKLİDİR. Bu, atlanmaması gereken bir bilgidir çünkü öğrenci ve ebeveynler, belirli bir düzeyde doğal sürecindeki kaygı ve stres durumu ile ‘olumsuz sınav kaygısı’ nı karıştırabiliyor. Olumsuz sınav kaygısını, sınav öncesinde öğrenilen bilgilerin, sınav sırasında kullanılmasına engel olan ve başarının düşmesine yol açan yoğun kaygı durumu olarak görebiliriz. Gerginlik, Öfke, Kolayca ağlama,kendine güvende azalma, Endişe-huzursuzluk gibi duygular sınav sözkonusu olduğunda yoğun olarak açığa çıkıyorsa o zaman sınav kaygısı üzerine yardım almanızın vakti gelmiş demektir.

  1. Uyku ve kahvaltı saatlerinizi sabitleyin

Sınava hazırlık sürecinde uyku ve yemek düzeni bozulabiliyor.Özellikle pandemi süreci de girince aile içinde herkesin düzeni bozulmuş olabilir. Bu nedenle sınav gecesi yatılacak saat ve sabahında uyanılcak saat önceden belirlenip birkaç hafta önceden bu saatlere vücudumuzu alıştırmamız gerekir. Örneğin, her gün farklı saatte uyuyup uyanan bir öğrenci sınav gecesi uykuya dalmakta zorlanır, sabah da aynı şekilde uykusuzluk yaşar ve bu uyku problemi sınavdaki dikkatini doğrudan etkiler. Yine her gün farklı bir saatte kahvaltı yapan bir öğrenci sınav sabahı daha erken yaptığında sınav anında mide problemi yaşayabilir. Bu da performansı ve dikkati direkt olarak olumsuz etkiler.

  1. Sınava bir hafta kala ders çalışmaya yüklenmeyin

Sınava az bir süre kalmışken özellikle sabahlayarak çalışmanız hem beyninizi hem de vücudunuzu yorar. Bu nedenle yeni konular öğrenmeye çalışmayın. Hafta içinde çözeceğiniz denemeler zaten size gerekli hatırlatmayı sağlayacaktır. Unutmayın sınavı verimli geçirebilmek; eksikler olsa da var olan bilginizin tamamını sınavda kullanabilmek demektir

  1. Sınav öncesi fiziksel aktivitelere özen gösterin

Sizi yormayacak şekilde spor yürüyüş ve birkaç fiziksel aktivite zihinsel olarak rahatlatacak, kaygı seviyenizi düzenlemenize yardımcı olacaktır

Sınav için olumlu düşünceler geliştirmek, gevşeme ve doğru nefes alıp-verme teknikleri de sınav kaygınızı ortalama düzeye getirmenize yardımcı olacaktır

  1. Ailelere öneriler

Çocuklarınızı rahatlatacağım derken kaygısını pekiştirebilirsiniz. O nedenle ‘eminim yaparsın’, ‘sen zekisin ‘ gibi cümleler her ne kadar destekleyici ve olumlu görünse de çocuğunuzun kaygısını arttırabilir. İyi bir sonuç çıkarmam gerekiyor çünkü bana güveniyorlar gibi bir sonuç çıkarır. Bunun yerine zor bir süreç olduğunu söyleyip desteklemek ve yanında olduğunuzu hissettirmek, ‘az kaldı güzel bir tatil seni bekliyor’ gibi bir motivasyonla yaklaşmak daha sağlıklı olacaktır

Unutmayalım; Sizin kaygınız onlara yansıyor. Bu nedenle öncelikle kendi sınav algınızı değiştirmek hem kendiniz hem de çocuğunuz için önemli ve gerekli. Sınav ,çocukların hayat yolculuklarında atacakları adımlardan sadece bir tanesi. Bu sınavda çok iyi olsalar bile atmaları gereken birçok adım var. Bu nedenle evet iyi bir sonuç diğer adımların kolaylaştırır fakat sonuç iyi olmazsa bu durum sadece bir sonraki adımını zorlaştırır. Hayatı tamamen değiştirmez. Bunun, evet yön veren ama hayatı belirlemeyen bir sınav olduğunu kendinize hatırlatmanız gerekiyor.

Olaylara yüklediğimiz anlam aynı zamanda kendimize yüklenen duygudur. O nedenle amacımızı unutmamalıyız. Amaç yüksek persormans göstermek değil, amaç şuana kadar oluşturulan bilgi ve performansın tamamını sınavda gösterebilmek. Bunu zorlaştıracak kaygı ileri düzeyde ise uzman desteği alabilirsiniz. Değilse yukarıda belirttiklerimle son rütuşlar yapılabilir.

Tüm sınav öğrencilerine kolaylıklar dilerim.. Güzel bir tatil sizi bekliyor şimdiden planlarınızı yapmayı unutmayın..

Psk. Burçin Koyuncu

www.psikologburcinkoyuncu.com
(08.06.2020)

Burçin Koyuncu
Burçin Koyuncuburcink_1988@hotmail.com
http://www.buyuksehirhaberi.com
http://www.satkirala.com
http://wwwgazetesehir.com